onsdagen den 16:e maj 2012

Är det okej att sno en tatuering?

Då menar jag inte att sno en rätt av, men om man ser en tatuering på en avlägset internetbekant (vi följer varandra på Instagram) och inser att det är ungefär så man faktiskt ville tatuera sig fast man inte visste det - är det då okej att sno konceptet men inte utförandet? Då pratar vi inte koi-fisk eller old school eller något annat vanligt, utan en rätt udda idé. Det är inte okej va, även om vi troligen aldrig kommer att ses? Jag får skylla mig själv för att jag inte kom på det först helt enkelt. Ja så är det. Ni behöver inte svara. Jag behövde bara reda ut det i mitt eget huvud. Nu är det gjort. Jävla skit. Åter till det bittra livet. Hej då.

10 kommentarer:

  1. Tänker svara ändå: jag tycker det är okej. Att sno rätt av kanske kan anses som lite fult, men nu är det ju inte det som det handlar om utan snarare konceptet. Skulle vara fult om det var en nära vän, men inte när det gäller en bekant. Dock är jag rätt säker på att jag är relativt ensam om att tycka så här, med tanke på att folk hetsar upp sig när vänner & bekanta köper samma H&M-klänning som de, anses det nog väldigt fult att sno ett koncept på en tatuering.

    Men om du väldigt gärna vill ha en sådan tatuering, men inte vill vara "ful" och sno den- fråga först? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att det är lite väl känsligt det här med att "härmas". Hon verkar i och för sig vara en rätt "skön tjej" med rätt mycket självdistans. Så ja. Jag frågar helt enkelt! Jag hade tyckt att det var okej själv. Så länge den andra tatueringen inte blev tuffare än min ;)

      Radera
  2. Jag tänker: Fråga! Hade det varit jag hade jag haft nemas problemas med det. Jag är extremt o-territoriell med sånt. Sno på, bara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har slängt iväg en fråga. Hoppas hon har samma inställning!

      Radera
  3. jag tycker också att det är OK att sno en idé. och visst, hade det varit en nära vän hade det kanske känts en smula pinsamt att vistas i samma rum, men någon avlägsen? go for it. (tänker inte skriva "men fråga först" för det verkar uppenbart.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså man får ju räkna lite med att sådant som syns är sådant som andra inspireras av och så länge det inte är en direkt stöld... Jag har i alla fall kollat mä'na. Blir hon sur slutar jag följa henne på Instagram. HA!

      Radera
  4. Det är ju en lite känslig fråga det här. Jag hade nog blivit ganska irriterad om någon snodde mina tatueringar rakt av utan att fråga, men koncept är ju lite mer abstrakta. Och frågar man först är det ju en helt annan grej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rakt av skulle jag aldrig vilja sno. Man vill ju ha sin egen :). Men lite inspiration från andra har jag inga problem med!

      Radera
  5. Jag och min kompis har liknande tatuering. Så vi har bestämt att det är vår gäng-tatuering. Andra vill också gå med i vårt gäng. Vi spelar svårtflörtade först men sen säger vi ja. Vårt gäng blir bara större.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint! Då bestämmer jag att tribalen jag gjorde på min vad för tolv år sedan också är en gängtatuering. Frågan är om man vill vara i samma gäng som alla som gör tribaler...

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...